postheadericon Nic nie relaksuje tak jak joga

W ostatnich latach niemal na całym świecie zauważyć można zainteresowanie rozmaitymi przejawami kultury Dalekiego Wschodu – coraz większą popularnością cieszą się między innymi buddyzm, tantra czy medytacja. Największe jednak zainteresowanie skupia wokół siebie joga, czyli wywodzący się z tamtych stron świata zestaw ćwiczeń – dotyczących tak sfery ciała, jak i ducha – połączonych z medytacją. Jak twierdzą zwolennicy jogi, rozwija ona całe nasze ciało i korzystnie wpływa na stan ducha oraz możliwości intelektualne. Nie bez znaczenia jest również to, że joga jest świetnym sposobem na to, by poradzić sobie ze stresem i doskonale się wyciszyć – a tego przecież w naszym zachodnim świecie potrzebuje coraz więcej osób. Nic zatem dziwnego, że zajęcia jogi cieszą się ogromną popularnością i na brak chętnych ich organizatorzy z pewnością nie mogą narzekać. Chociaż większość takich zajęć jest komercyjna, nie brakuje również i takich eventów, na które przyjść może każdy z nas, nie płacąc za uczestnictwo w nich ani grosza, bardzo często organizowanych w miejskich parkach bądź podobnych miejscach. Joga coraz częściej wchodzi także w program zajęć wychowania fizycznego, zwłaszcza na wyższych uczelniach.

postheadericon Joga jest możliwa do wykonywania praktycznie wszędzie

Joga, jako dziedzina, która skupia się na medytacji i wprowadzaniu spokoju w umysł i ciało człowieka, nie ogranicza się do konkretnych miejsc, czy klimatu, w jakim ma się odbywać. Jogę można wykonywać nawet w miejscach, gdzie panuje każdego dnia spory ruch, gdzie setki ludzi wykonuje inne czynności. Joga tak naprawdę ma w sobie moc, którą musi dostrzec człowiek podczas medytacji. Tą mocą jest spokój. Wydawać by się mogło, że to dosyć absurdalne. Jednak wystarczy spróbować i można bardzo szybko dostrzec, że joga pozwala faktycznie na skupienie się podczas medytacji, na oderwanie się od tego co dzieję się dookoła oraz na poczucie pełnego spokoju i relaksu, wynikającego z ciszy, jaką daje nam joga. Jest to doskonała forma, która umożliwia zebrać myśli w chwili, kiedy zmagamy się z jakimś poważnym problemem. Joga pozwala wyrzucić z naszego umysłu wszelkie niepożądane elementy, które zakłócają spokój naszego umysłu. Dzięki temu tak naprawdę do każdej sprawy można podejść z pełnym spokojem i luzem, który umożliwi podjęcie najbardziej odpowiedniej decyzji. Joga jest zatem doskonałą formą relaksu, a jednocześnie atutem jogi jest fakt, że wykonywać ją może tak naprawdę każdy i można to czynić wszędzie.

postheadericon Ciało

Nasze ciało bardzo często woła o pomoc. Niewiadomo jak mu tej pomocy udzielić, a przecież są ćwiczenia jogi, które zrobią za nas wszystko co tylko trzeba. Nie będziemy musieli się niczym przejmować. Wystarczy systematycznie ćwiczyć, a wszystko zrobi się samo. Największą tajemnicą jogi jest to w jaki sposób mamy ćwiczyć. Niby człowiek może biegać, ale to nie będzie to samo. Trzeba wiedzieć jak wykonywać ćwiczenia żeby udało nam się nasze ciało pobudzić do życia. W szkole jogi dowiemy się wszystkich najważniejszych sposobów jak to zrobić żeby nasze ciało w wieku trzydziestu lat nie zachowywało się jak u jakiegoś starego człowieka. Siedzimy i nic się w ogóle nie ruszamy, a to ma bardzo zły wpływ na to jak mamy się czuć. Człowiek, który pracuje na siedząco, wraca do domu i ogląda telewizje nie będzie nigdy zdrowy. Wręcz przeciwnie będzie się czuł coraz gorzej i gorzej. Jest na to rada i wcale nie trzeba być jakimś gimnastykiem żeby ćwiczyć jogę. To zbiór naprawdę bardzo ciekawych ćwiczeń, które wpływają na nasze lepsze samopoczucie. Jeśli dzisiaj nie zaczniemy ćwiczyć jogi to w późniejszym czasie będzie jeszcze gorzej i trzeba będzie wykonywać o wiele więcej pracy niż teraz żeby były efekty.

postheadericon To działa!!!

Ćwiczenia jogi to nie tylko chwyt reklamowy. Trzeba wziąć pod uwagę, że tysiące lat temu nikt nie bawił się w reklamę. Jeśli coś zdawało rezultaty i były widoczne efekty to ludzie chcieli za tym iść. Jogi nikt nikomu nie narzuca. Jeśli ktoś jest chętny to wie gdzie znaleźć szkoły jogi, do których może się w każdej chwili zapisać. To naprawdę niesamowite, że człowiek przez ćwiczenia może osiągnąć wyższy poziom duchowy i fizyczny. W dzisiejszych czasach wiele osób szuka sposobów na to jak żyć lepiej. Nie można ciągle brać leków żeby czuć się lepiej. Ciągle nas coś dolega, a problemy z kręgosłupem stałym się nagminnym problemem nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Zapewne niewiele osób wie, że większość chorób zaczyna się właśnie od kręgosłupa. Mamy jakiś ucisk i czujemy się coraz gorzej i gorzej. Jeśli zaczniemy ćwiczyć jogę to nie od razu, ale z biegiem czasu poczujemy ulgę. Te ćwiczenia naprawdę działają i wie to każdy kto raz ich spróbował. Wystarczy poświecić kilka minut dziennie żeby poczuć się lepiej. Kto nie wie jak ma ćwiczyć może znaleźć wiele ciekawych pomysłów w Internecie. Nie trzeba zapisywać się do szkoły żeby ćwiczyć jogę. Wystarczą chęci, a na pewno będziemy zadowoleni z efektów jakie osiągniemy.

postheadericon Ćwiczenia

Ćwiczenia od wieków pomagają ludziom zwalczać różnego rodzaju dolegliwości. Tak samo jak problem jest w momencie kiedy człowiek się nie rusza i nic nie robi. Jego kości się zastaną i jest wielki problem żeby przejść z jednego pokoju do drugiego. Dzisiaj w dobie telewizji, Internetu i różnych gier jest to naprawdę bardzo duży problem. Joga to alternatywa dla tych, którzy nie zawsze lubią wychodzić z domu. Nikt nie będzie ich do niczego zmuszał dlatego mogą siedzieć w domu, ale mogą też aktywnie spędzać czas. Jeśli będziemy ćwiczyć codziennie jogę to nas organizm bardzo szybko poczuje się o wiele lepiej. Nasze ciało wymaga cały czas pracy. Jeśli się nie zadba o odpowiednie ćwiczenia będziemy w młodym wieku bardzo starzy duchem i ciałem. Dbajmy o siebie, a na pewno będziemy o wiele bardziej sprawni. Nasze zdrowie leży w naszych rękach. Joga znana jest od wieków i nic nie wskazuje na to żeby nagle mogła zniknąć z naszego życia. Jeśli chcemy ćwiczyć to możemy to robić na wiele sposób. Każdy dobiera odpowiedni poziom dla siebie tak żeby joga na pomogła, a nie żebyśmy czuli się jeszcze gorzej. Na samym początku lepiej jest udać się do profesjonalne szkoły, która na pewno będzie o wiele lepiej wiedział co nam potrzebne.

postheadericon Rzuć wszystko i biegnij

Sport to nie tylko olimpijskie medale. Jeśli nie chcesz w wysiłek fizyczny inwestować dużych pieniędzy, a jednocześnie chcesz szybko widzieć efekty swoich wysiłków – zdecyduj się na bieganie. Dlaczego?

Po pierwsze: bieganie korzystnie wpływa na układ nerwowy. Dzięki temu pomaga zapobiegać niektórym chorobom. Wysiłek fizyczny, którym jest bieganie powoduje również zwiększenie stężenia serotoniny i endorfin, które potocznie nazywane są hormonami szczęścia – to własnie dzięki ich zwiększonemu wydzielaniu, po biegu czujemy nie tylko zmęczenie, ale również satysfakcję.

Po drugie: systematyczny trening może również opóźnić procesy starzenia się skóry poprzez poprawienie jej ukrwienia ( dzięki temu skóra jest lepiej oczyszczona ). Bieganie jest również wspaniałym sposobem na pozbycie się kilku zbędnych kilogramów i wymodelowanie sylwetki.

Po trzecie: wzmocnieniu ulega nasz układ mięśniowy, poprawia się siła i wytrzymałość. Systematyczne bieganie pozwoli też na zwiększenie wydolności niektórych naszych narządów wewnętrznych ( np. płuc, poprawie ulega też krążenie).

Po czwarte: bieganie to nie tylko praca fizyczna, to również trening charakteru. Przyznajmy wprost: nie zawsze mamy ochotę na bieganie. Pokonanie tej niechęci to ogromny sukces, a systematyczność i upór to cechy, które przełożą się również na nasze inne sukcesy.

Uprawianie sportów jest korzystne nie tylko dla naszych sylwetek, ale też charakterów. Pamiętajmy jednak, by nie przeszkadzać innym – biegajmy w miejscach do tego przeznaczonych.

postheadericon Na uprawiane jakiego sportu się zdecydować?

Chcesz włączyć w swój plan dnia wysiłek fizyczny, ale nie wiesz na co się zdecydować? Osoby, które postanawiają ćwiczyć, najchętniej chciałyby uprawiać wiele dyscyplin naraz a to nie w cym rzecz. Chodzi o to, by wybrać jeden, ewentualnie dwa rodzaje aktywności fizycznej, takie, które przede wszystkim sprawiają nam radość. Bo sport ma być dużej mierze dobrą zabawą.

Zastanów się, co sprawia Ci większą przyjemność: ćwiczenie w samotności czy przebywanie z innymi i wzajemne motywowanie się? Jeśli wolisz ćwiczyć sama, idealnie nadają się do tego wizyty na basenie, jogging lub gimnastyka, którą możesz uprawiać w domu. Jeśli raźniej czujesz się w towarzystwie znajomych możecie zdecydować się na zakup odpowiednich karnetów i wspólnie chodzić na zumbę czy fitness. A może lubisz wyzwania, które wyzwalają potrzebę rywalizacji? Umów się ze znajomymi i organizujcie prowizoryczne zawody w pływaniu lub bieganiu. Możesz też zdecydować się na naukę tenisa ziemnego – jest to wprawdzie sport dosyć drogi, niewątpliwie daje też ogromną satysfakcję. Jeśli zaś lubisz stawiać na rzeczy wymagające i ryzykowne – rozważ wspinaczkę.

Uprawianie sportów nie ma być karą, tylko przyjemnością. Wybierz to, na co masz ochotę, kieruj się swoimi preferencjami. Nie zmuszaj się do biegania pięć razy w tygodniu tylko dlatego, że inni tak robią. Ćwicz w swoim własnym rytmie. Jeśli nie możesz przekonać się do formy ćwiczeń, choć wcześniej bardzo chciałaś ją uprawiać – nie przejmuj się tym i znajdź coś co będzie bardziej Ci odpowiadało.

postheadericon Jak wygospodarować czas na ćwiczenia

Chciałabyś ćwiczyć, ale praca i domowe obowiązki zajmują cały Twój dzień? Nie wiesz jak wygospodarować czas na wysiłek fizyczny? Nie chodzi o to, żebyś nagle zaczęła ćwiczyć po kilka godzin dziennie, spóźniać się do pracy i zaniedbywać dzieci. Chodzi o to, być zwróciła uwagę na swoje codzienne przyzwyczajenia. Może niektóre z nich będziesz mogła zastąpić zdrowszymi odpowiednikami?

Sport nie musi oznaczać wykonywania najbardziej znanych dyscyplin: zapisania się na tenis lub codziennego pływania. Nie musisz od razu przesiadać się z samochodu na rower ( choć w godzinach porannych korków i popołudniowego szczytu to bardzo kusząca opcja ). Wystarczy, że zawsze, w przypadku gdy możesz wybrać schody albo windę wybierzesz te pierwsze. Być może warto od kilku skłonów, głębokich wdechów i wydechów rozpoczynać dzień? Od razu poczujesz się lepiej. Ćwiczenia rozciągające możesz uprawiać podczas oglądania telewizji, a wieczorne czy poranne wizyty w sklepie mogą być świetną okazją do przebiegnięcia kilkudziesięciu metrów. Być może dobrym pomysłem jest rowerek stacjonarny, z którego będziesz mogła korzystać np.. podczas pomagania dziecku w odrabianiu pracy domowej.

Uprawianie sportów niesie ze sobą mnóstwo korzyści, jest też jednak czasochłonne. Ciężko jest rozłożyć obowiązki tak, by codziennie znaleźć godzinę lub dwie na wysiłek fizyczny. Pamiętaj, że możesz zacząć od małych kroków, stopniowo zwiększając ilość ruchu, jeśli tylko Twój plan dnia na to pozwoli.

postheadericon Sport na wiosnę

Wiosna to pora roku, podczas której budzą się nowe chęci do życia. Nabieramy nowych sił, więcej optymizmu i zaczynamy odczuwać potrzeby jakiejś zmiany. Tak jak w środowisku rodzą się nowe rośliny, pąki drzew, tak i w życiu człowieka pojawiają się pąki zmian. Najczęściej zmiany te dotyczą własnego ciała. Odczuwamy potrzebę zrzucenia zbędnych kilogramów, które nam przybyły w czasie zimy. Instruktorzy zajęć sportowych podkreślają, że najlepszym sposobem na pozbycie się nadmiaru tłuszczyku jest połączenie wysiłku fizycznego z dietą. Jeżeli chodzi o dietę, to należy pamiętać, że żadna głodówka nie pomoże. Należy jeść zbilansowane posiłki, o odpowiedniej dawce pokarmowej, w odpowiednim, regularnym czasie. Bez tego elementu, nawet największa liczba ćwiczeń nie pomoże. Jeśli chodzi natomiast o wysiłek sportowy, to powinniśmy wybrać taki, który będzie nam dawał dużo radości. Często zajęcia zorganizowane są dobrym pomysłem, dla osób lubiących towarzystwo innych. Jeżeli jednak nie chcemy pocić się w grupie, ewentualnie nie stać nas na opłacenie zajęć, możemy ściągnąć programy treningowe z Internetu i ćwiczyć przed monitorem komputera. Każda aktywność fizyczna jest lepsza niż jej brak. Wysiłek fizyczny nie tylko poprawia kondycję, czy tężyznę fizyczną. Poprawia przede wszystkim stan umysłu. Oczyszcza organizm z toksyn, reguluje wypróżnianie, ale przede wszystkim daje mnóstwo satysfakcji po pełnym ukończeniu każdego treningu.

postheadericon Basen

Uprawianie sportów wodnych daje najlepsze wyniki w zakresie pozbywania się tkanki tłuszczowej i rzeźbienia sylwetki. Wśród najbardziej popularnych sportów wodnych jest oczywiście pływanie. To bardzo widowiskowy sport, zwłaszcza jeśli spojrzy się na pływanie synchroniczne. Wymaga ono bowiem od zawodnika bardzo dużej elastyczności, skoczności, szybkości oraz lekkości. Jeszcze trudniej mają zawodnicy startujący w duetach. Muszą oni bowiem wykonać każdy ruch równocześnie, a na koniec wejdź w tym samym czasie do wody. Basen to dobry sport bez względu na porę roku. Latem, przyjemnie nas ochłodzi letnia woda w basenie. Z kolei zimą, spokojnie możemy ogrzać się w jaccuzi. Warto zainwestować w naukę pływania już od najmłodszych lat. Nie ma jednak żadnych przeciwwskazań do tego, żeby zacząć naukę w innym wieku niż dziecięcy. Jeżeli tylko zdrowie nam pozwala na kąpiel w basenie, powinniśmy spróbować. Dla pań dbających o sylwetkę, a nie mających zbyt dużo kondycji, poleca się aerobik wodny. Panie wykonują praktycznie te same ćwiczenia co na sali, tyle że pod oporem wody. Dzięki temu, muszą używać więcej siły, ale z racji tego, że ochładza ich woda, nie czują tak szybko zmęczenia. Odczuwają je dopiero po wyjściu z wody, albo na drugi dzień. Nowinką wśród basenowych zajęć siłowych, są rowery wodne. Są to stacjonarne rowery przymocowane do dna basenu. Trening polega dokładnie na tym samym, co w przypadku roweru stacjonarnego.